Philip Morris Multifilter design verseny, 2009



A cél az volt, hogy egy letisztult, fiatalos de elegáns küllemű doboz kerüljön a vásárló kezébe. A rengeteg nagyméretű kötelező elem miatt a fehér háttérszínre esett a választás. Így a design részévé válnának a tiltó feliratok is a keretükkel együtt. A leghosszabb információt a doboz aljára rejtettem. 

Bár a Multifilter felirat mint logó kötelező elemként volt feltüntetve, bátorkodtam azt újragondolni. Így azt egy méltán híres, napjainkban gyakran használt betűtípus a Helvetica használatával frissítettem fel. A vastag és robosztus groteszk font betűszáraiból kiinduló vonalak körül szövik a doboz minden oldalát folytonosan a márkára terelve a figyelmet, ezzel is hangsúlyozva annak fontosságát. Ez egyben játékra is hívja a fogyasztót, akár egy labirintus.

A mellékelt tervet vaknyomással készített homorú (mélyített) felületként tartom legánsabbnak. Az egyéb információs szövegeket pedig az így kapott vájatokban helyezném el ezüst (esetleg foszforeszkáló UV zöld) színnel nyomva azt. 

Mivel a dohányt fólia védi az aromazárás és a száradás miatt, így stancolt változatot is el tudnék képzelni. A Multifilter feliratok mindehol olyan távolságra vannak elhelyezve a doboz széleitől, hogy az lehetővé teszi a felirat stancolását. Az így kivágott felirat alatt a cigarettát körülvevő, fémmel bevont csomagolópapír látszodna bontatlan állapotban, a felbontást követően pedig a doboz elején a cigaretták egymást követő hengerszerű „oszlopsorai” tünnének elő a frontoldal nyitófülén.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése